wtorek, 28 lipca 2015

Olej kokosowy - zastosowanie poza kuchnią

Olej kokosowy w kuchni możemy stosować do smarowania, smażenia (dzięki wysokiej temperaturze dymienia - powyżej 200°C) czy gotowania. O tym wiedzą prawie wszyscy, ale możliwość zastosowania go jako uniwersalnego kosmetyku zadziwia nawet mnie ;)


Zastosowania oleju kokosowego

#1 Ssanie oleju
Przede wszystkim codziennie rano robię ssanie oleju kokosowego. Oczywiście na początku wydawało mi się to obrzydliwe, niemożliwe do zrealizowania, jak wygospodarować minimum 10 dodatkowych minut rano...? Mimo to, udało się i dzisiaj mija trzeci tydzień. Niezaprzeczalnie moje zęby się wybieliły. Piję kawę (w rozsądnej ilości, ale regularnie), herbatę, a także od czasu do czasu inne smaczne napoje barwiące, if you know what I mean ;) Z tego powodu kolor zębów odbiega od idealnego, ale już widzę poprawę, ciekawa jestem co będzie po paru miesiącach :) Ale, ale.. jak wygląda to całe ssanie/płukanie olejem ? Codziennie rano, na czczo płuczę jamę ustną 1 łyżką oleju, przeciągając go między zębami. Ja stosuję do tego właśnie nierafinowany olej kokosowy, niektórzy mówią o oleju sezamowym, słonecznikowym czy oliwie z oliwek. Myślę, że wszystko się nada, ważne, żeby było tłoczone na zimno i możliwie organiczne. Może to trwać do 30 minut, ale 10 minut już jest dobrym wynikiem. Wiadomo, na początku jest to dość dziwne doświadczenie, dlatego na początku płuczmy tak długo jak jesteśmy w stanie, np. 3 minuty, a potem starajmy się zwiększać ten czas.

Ważna informacja - nigdy nie połykamy oleju w trakcie płukania, a po odpowiednim czasie wypluwamy olej do toalety. Jeśli wykonujemy płukanie prawidłowo olej przy wypluwaniu przypomina mleczko. Po wypluciu płuczemy usta dokładnie wodą, najlepiej ciepłą wodą z solą, a potem dokładnie myjemy zęby.

Metoda ta pochodzi z antycznej medycyny ajurwejdyjskiej, która głosi, że jama ustna stanowi  pierwotne źródło rozwoju chorób narządów wewnętrznych. Ponoć przy samym myciu zębów jama ustna zostaje oczyszczona tylko w 10%.

Co podobno można osiągnąć poprzez ssanie oleju?

*  oczyszczenie organizmu,
*  oczyszczenie skóry (początkowo objawia się to dodatkowymi pryszczami, niezbędny element oczyszczenia),
*  utrzymanie higieny jamy ustnej,
*  eliminacja krwawienia dziąseł, 
*  oczyszczenie zatok,
*  lepszą pracę hormonów,
*  zwiększenie energii,
*  wybielenie zębów, co sama potwierdzam :),
*  zmniejszenie bólów głowy.

Nie wiem czy to wszystko jest prawdą, ale nawet jeśli tylko wybielą mi się zęby, dzięki naturalnej metodzie to dla mnie jest to warte zachodu. Nie cierpię na bóle głowy, a moja skóra jest w dobrym stanie, więc nie ocenię czy to się zmieniło czy nie ;) Myślę, że warto spróbować, ale pamiętajcie o byciu konsekwentnym.

#2 Do demakijażu
 Rozgrzej odrobinę oleju w dłoniach, dokładnie umyj całą twarz. Zwróć uwagę, aby olej nie dostał się do oczu, na koniec spłucz wszystko ciepłą wodą. Zabieg ten nie jest wskazany dla dziewczyn noszących rzęsy przyklejane metodą 1:1.

#3 Jako element peelingu 
Tutaj cytrynowo-kokosowy scrub do ciała. Stosuję regularnie i już nigdy nie kupię gotowego peelingu do ciała. Ten działa dużo lepiej, jest prostu w składzie i znacznie tańszy od gotowych peelingów.

#4 Do nawilżania skóry na całym ciele (od twarzy po stopy).
Szybko się wchłania, dobrze nawilża i pięknie pachnie, uwielbiam zapach kokosa. Świetnie zmiękcza i wygładza skórę.

#5 Przeciwko puszeniu się włosów i dla wzmocnienia się końcówek
Oczywiście może też być odżywką na całe włosy, ale ja się trochę tego boję, bo mam przetłuszczające się włosy. Za to końcówki świetnie nawilża.

#6 Do rozjaśniania ciemniejszych partii ciała
Wymieszaj 2 łyżeczki soku z cytryny z łyżeczką oleju kokosowego i posmaruj wybraną partię ciała. Spłucz po 15 minutach.

#7 Przyspiesza gojenie się ran i leczy zakażenia skóry

#8 Do wytwarzania naturalnych dezodorantów

#9 Jako krem przeciw odparzeniom

#10 Do zrobienia mineralnej pasty do zębów

Zastosowań jest masa, pewnie o wielu jeszcze nawet nie wiem. Czy wy stosujecie olej kokosowy ?

Poza tym zapraszam was na mojego instagrama :))



5 komentarzy:

  1. mój ulubieniec do wszystkiego! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. NIe stosowałam nigdy oleju kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spodziewałam się, że ma taki szereg pozytywnych zastosowań, muszę koniecznie spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam w kuchni olej kokosowy bio planet:) Nie próbowałam płukać ust ale jak tak dobrze działa na zęby to chyba zacznę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez używam tego z Bio Planet :) właśnie wczoraj odebrałam zamowienie w którym jest 400 gramowy słoik :))

      Usuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...