środa, 16 października 2013

Tarta jaglana z owocami, bez pieczenia

Ostatnio jestem zachwycona blogiem Jadłonomia i staram się wypróbowywać kolejne przepisy znalezione na tym inspirującym blogu. Szczególnie podobają mi się przepisy z zastosowaniem kaszy jaglanej, bo sama nie miałam pomysłów co z niej zrobić, żeby mi posmakowała. Na pierwszy rzut poszła tarta z jaglanym kremem, ale sporo pozmieniałam (głównie ze względu na brak niektórych składników pod ręką). Efekt był świetny. W planach mam jeszcze shake'a, budyń, kotleciki i pralinki. Także będzie się zdrowo działo u mnie :).

Tarta jaglana z owocami
Składniki (forma o śr. 30 cm):
Spód:
- 1i 1/2 szklanki migdałów
- 1 szklanka kaszy jaglanej preparowanej
- 3/4 szklanki sparzonych daktyli
- 6 łyżek wody
- szczypta soli
Krem:
- 1/2 szklanki kaszy jaglanej
- 2 szklanki wody/mleka
- 1/4 szklanki brązowego cukru
- sok z 1 pomarańczy
- skórka otarta z 1 pomarańczy (sparzonej)
- szczypta soli
- owoce ( u mnie 3 nektarynki pokrojone na cząstki)
- płatki migdałów do posypania (opcjonalnie)

Do blendera wsyp migdały i szczyptę soli, wszystko posiekaj na mąkę. Następnie dodaj odsączone daktyle razem z kaszą jaglaną preparowaną. Ponownie wszystko zblenduj*. Na koniec dodaj wodę i wszystko wymieszaj. Przełóż masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia i włóż do lodówki. Do garnka z grubszym dnem wsyp kaszę, cukier, wodę i skórkę pomarańczy. Gotuj wszystko na małym gazie, co jakiś czas mieszając. Kiedy kasza będzie już miękkawa, a woda się wchłonie w większości, dodaj sok z pomarańczy. Poczekaj, aż kasza będzie bardzo miękka, zdejmij z gazu i zblenduj. Spód wyjmij z lodówki, wylej krem na niego krem i równomierne rozprowadź. Od razu ułóż owoce i ponownie włóż do lodówki (minimum 1 h). Posyp płatkami migdałów przed podaniem.

*Nie blendowałam bardzo dokładnie, wyczuwalne były chrupiące kawałki i mi to bardzo odpowiadało.

6 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis, śliczne wykonanie, a ten ogród w tle tylko sielskiego uroku nadaje ;) Pozdrawiam slodki-kompromis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta wygląda wspaniale i jestem pewna, że nikt nie zauważył nieidealnie zmiksowanego kremu :)

    ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ehh takie pyszności serwujesz i planujesz akurat gdy mnie nie ma w pobliżu?!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować bo smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale to wygląda!!! Aż zrobiłam się głodna!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...