sobota, 12 maja 2012

Zupa z porem i szparagami

Sezonowe warzywa, które pojawiają się na ryneczku skłoniły mnie do ugotowania kolejnej zupy warzywnej;)  Tym razem postawiłam na połączenie szparagów i pora.

Składniki ( 4-6 porcji):
- 2 średnie pory (tylko białe części) lub jeden bardzo duży
- 1 cebula
-1 pęczek szparagów (ja użyłam zielonych)
- 1,5 litra wywaru warzywnego lub mięsnego
-oliwa/olej
- sól, pieprz, szczypta cukru, przyprawy: tymianek, papryka słodka, ostra, czosnek

Drobno posiekać cebulę i pory. Odkroić twarde końcówki szparagów, a resztę pokroić. Końcówki można użyć do gotowania wywaru. W dużym garnku rozgrzać łyżkę oliwy/oleju, dodać pory i cebulę, lekko poddusić. Wlać gorący wywar. Gotować 15 minut na małym ogniu, po tym czasie dodać pokrojone szparagi i gotować kolejne 7 minut. Doprawić. Odstawić, żeby zupa wystygła i zmiksować albo zostawić w postaci wywaru. Po zmiksowaniu spróbować i przyprawić jeszcze raz jeśli smak jest za mdły. Najlepiej podawać z grzankami, wtedy danie jest bardziej syte :)
Przepis brał udział w akcjach: Sezon na szparagi oraz Szparagi na stół

2 komentarze:

  1. Zaczal sie sezon na moje ukochane szparagi :) Apetyczna zupa. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Porowo-szpinakowej nie robiłam. Myślę, że podbiłaby moje podniebienie;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...