poniedziałek, 14 maja 2012

Szaszłyki z serem halloumi, kurczakiem i warzywami

Halloumi to rodzaj sera solankowego półtwardego pochodzenia greckiego. Od dawien dawna wytwarzany jest z surowego mleka owczego i koziego, obecnie także z dodatkiem mleka krowiego. Ser ten jest bardzo podobny do mozzarelli. Biały, elastyczny, może być nieco gumowaty. Świetnie nadaje się do grillowania. Ja wykorzystałam go do szaszłyków, aby je trochę urozmaicić;)
Składniki (9 szaszłyków):
- 2 filety z kurczaka (pokrojone na dość małe kawałki),
- 1 opakowanie sera halloumi, pokrojone w kostki,
- 1 cebula, pokrojone w ćwiartki,
- pół cukinii, pokrojona w grubsze półplasterki,
- kilka, kilkanaście pieczarek,
- namoczone wodą drewniane patyczki do szaszłyków,
- oliwa,
- sól, pieprz, przyprawy: bazylia, papryka słodka, chili cayenne, czosnek, przyprawa do szaszłyków.

Zamarynować kurczaka w oliwie i przyprawach. Przykryć czymś i zostawić w lodówce na co najmniej 2 godziny. Warzywa doprawić. Na namoczone patyczki nałożyć kawałki kurczaka, sera halloumi, cukinii, cebuli, pieczarki, aż zapełnimy cały patyczek. Rozgrzać łyżkę oliwy na patelni do grillowania, ułożyć szaszłyki. Grillować ok. 10 min, aż kurczak będzie gotowy, obracać co jakiś czas, żeby usmażyły się z każdej strony.  Przez większość czasu grillować pod przykryciem. Ja podawałam z ryżem, sosem czosnkowym i zieloną sałatką.

Przepis brał udział w akcji Grill 2012

1 komentarz:

  1. Piękny i na pewno smaczny zestaw. Ciekawa jestem grillowanego halloumi - jeszcze nie próbowałam. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji, proszę o kolejne ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...