niedziela, 17 lutego 2013

Sałatka z zielonej soczewicy

Zielona soczewica nie wygląda najpiękniej i nie chciała pozować do zdjęć ;), ale smakowała chyba lepiej, niż czerwona... Widziałam tego typu sałatkę w książce Sophie Dahl, ale skorzystałam tylko z głównych składników, dodałam kilka innych i nie robiłam specjalnego dressingu.
 Zdrowa i smaczna sałatka :)
 Składniki (4 porcje):
- 1 szklanka zielonej soczewicy
- 2 łodygi selera naciowego
- garść pomidorków koktajlowych
- pół małej cukinii
- 1 cebula
- pokruszona feta (140 g)
- garść prażonego słonecznika
- olej rzepakowy do smażenia
- oliwa do polania
- sól, pieprz, bazylia, papryka słodka, 

Soczewicę ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Cukinię i cebulę pokrój w drobną kostkę, następnie podsmaż na dwóch łyżkach oleju i przypraw. Seler naciowy pokrój w cienkie plasterki, a pomidory w kostkę. Wszystkie przygotowane składniki wymieszaj, dodaj słonecznik, przyprawy i posyp pokruszoną fetą. Na koniec polej oliwą.
Warzywa Strączkowe - edycja zimowa

3 komentarze:

  1. sałatka z soczewicy brzmi bardzo smacznie, muszę spróbować :) nawet chyba mam soczewicę w domu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo zdrowie. Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dopiero niedawno przekonałam się do soczewicy, ale od tego czasu bardzo często coś z niej przygotowuję. Jest i pyszna i zdrowa. Z chęcią spróbuję Twojej sałatki! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...