niedziela, 6 października 2013

Zdrowy chleb drożdżowy z oliwkami, koncentratem pomidorowym i fetą

Podtytuł tego posta mógłby brzmieć, jak z porażki może wyjść coś dobrego ;). Początkowo miał z tego powstać chlebek odrywany. Niestety okazało się, że mam tylko pół szklanki białej mąki, ale i tak postanowiłam spróbować. Ciasto jednak było zbyt ciężkie i powstała pyszna, chrupiąca skórka, która trochę uniemożliwia odrywanie. Mimo, to powstał pyszny bochenek ciemnego pieczywa, który mam zamiar jeszcze upiec nie raz, bo naprawdę jestem z niego zadowolona.





Składniki (1 keksówka):
- 1,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
- 1,5 szklanki mąki żytniej
- 0,5 szklanki mąki krupczatki + do podsypywania
- 50 g świeżych drożdży
- 1 szklanka letniej wody
- 1 łyżeczka soli
- 1/2 szklanki oliwek pokrojonych w paseczki
- 1 sprasowany ząbek czosnku
- 1 łyżeczka suszonej bazylia
- 2 szczypty suszonego oregano
- 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
- 2 łyżki oleju/oliwy
- 80 g fety
- 2 łyżki koncentratu pomidorowego Pudliszki
- pieprz do smaku, kilka szczypt chili cayenne

Wymieszaj drożdże z 1/2 szklanki letniej wody, pozostaw na chwilę w ciepłym miejscu, aż zacznie pracować (czyli pojawią się bąbelki). Wymieszaj mąkę z przyprawami, solą i pieprzem. Dodaj oliwki i czosnek, ponownie wymieszaj. Zrób miejsce na środku, wlej drożdże, wymieszaj drewnianą łyżką. Dodaj olej i resztę wody, wymieszaj, a potem zagniataj, aż ciasto będzie elastyczne i będzie odchodzić od rąk (podsypując mąką). Dodaj fetę, przecier pomidorowy i ponownie zagnieć. Przykryj ściereczką i pozostaw w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (1-1,5 h). Po tym czasie ponownie zagnieć i przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej tłuszczem. Pozostaw 30 minut, aż chleb ponownie wyrośnie. Piecz ok. 40 minut w 200 stopniach.

2 komentarze:

  1. Upiekłam ten chleb, niestety nie miałam mąki krupczatki i podsypywałam zwykłą. Chciałam jednak napisać, że ten chleb jest niesamowity w smaku, już przy pieczeniu zapach jaki się unosił był cudowny. Na pewno jeszcze nie raz go zrobię. Dziękuję za ten przepis. :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...