poniedziałek, 21 maja 2012

Muffiny pomarańczowo-marchwiowe

Po usłyszeniu, że to najlepsze muffiny jakie udało mi się upiec, musiałam tutaj umieścić przepis. Pięknie pachną, mają idealną konsystencję i ciężko się od nich oderwać ;) Przepis znalazłam tutaj: klik! i trochę zmodyfikowałam do moich potrzeb.
Składniki (12 dużych muffinek):
- 4 marchewki
- skórka otarta z jednej pomarańczy
- 2 cząstki pomarańczy
- 1 szklanka mąki krupczatki, 0,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
- 4 łyżki otrąb przennych
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli
- 1 łyżeczka cynamonu
- 0,5 łyżeczki imbiru
- 2 czubate łyżeczki kakao
- 4 jajka
- 0,75 szklanki oleju 
- 1 szklanka brązowego cukru
- ekstrakt z wanilii

W jednej misce wymieszać wszystkie suche składniki(mąka, otręby, proszek do pieczenia, soda, sól, cynamon, imbir, kakao). Marchewkę zetrzeć na tarce o małych oczkach, skórkę pomarańczy pokroić na drobne kawałki. W drugiej misce zmiksować jajka, olej, cukier, ekstrakt z wanilii, sok z jednej jednej, dwóch cząstek pomarańczy. Dodać marchewkę i skórkę z pomarańczy, wymieszać. Do mokrych składników wsypać suche, wymieszać dokładnie łyżką. Masę umieścić w papilotkach i formie (wtedy wychodzą najładniejsze, ale mogą być same papilotki). Piekarnik nastawić na 180 stopni, piec w rozgrzanym piekarniku ok. 30 minut.
Przepis brał udział w akcji Czas na piknik

6 komentarzy:

  1. Takich jeszcze nie jadłam, naprawdę smacznie się zapowiadają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomarańcza i marchewka? ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe połączenie :) muffinki lubię także na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dobre dla dzieci z serii mało szkodliwy słodycz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie trzeba dodawać tą sodę i proszek do pieczenia? nie można np.białek ubić żeby nadać objętości i puszystości? Kombinuje żeby mojej 1,5 rocznej córce zacząć piec zdrowe przekąski.
    Marysia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że powinno dać radę, ale nigdy tego tak nie piekłam ;) Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...