czwartek, 25 października 2012

Makaron z pistacjami, oliwkami i suszonymi pomidorami

World Pasta Day zobowiązuje, więc przedstawiam kolejny przepis pokazujący moje uwielbienie do makaronów ;). Pistacje połączyłam z oliwkami i suszonymi pomidorami, ale napewno bez tych dodatków ten przepis sprawdzi się równie dobrze. Połączenie makaronu z pistacjami znalazłam tutaj: klik!


Składniki (3,4 porcje):
- 400g makaronu spaghetti (u mnie pełnoziarnisty)
- 1 szklanka obranych pistacji
-  2 ząbki czosnku
- oliwki, suszone pomidory w dowolnej ilości (opcjonalnie)
- twardy ser
- sok z jednej cytryny
- 1/3 szklanki oliwy z oliwek/oleju
- 2 suszone papryczki peperoncino bez pestek (tylko, jeśli lubicie ostre potrawy)
- sól do smaku, suszona bazylia - niewielka ilość

Makaron ugotować al dente. Zmielone pistacje wrzucić na patelnię z oliwą (niezbyt ciepłą). Dodać pokrojone lub wyciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Chwilę podsmażyć i dodać pokrojone na pół oliwki, pokrojone w kostkę suszone pomidory oraz pokruszone papryczki.Wyłączyć gaz, polać sokiem z cytryny, dodać ser w drobnych paskach, sól i bazylię, dokładnie wymieszać.

2 komentarze:

  1. Podzielam uwielbienie do makaronow! Dla mnie zdecydowanie wersja z papryczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie. Makarony mogłabym jeść każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Anonimie, proszę podpisz się, chociaż imieniem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...